Concurrenten aanpakken met SEO

In dit artikel voor Almere Zaken gaan wij, SenS Online Solutions, je alles vertellen over online marketing. Deze week focussen we ons op het onderdeel SEO, ook wel Search Engine Optimization. Door het gebruik van SEO kun je jouw website optimaliseren in de organische zoekresultaten. Middels SEO kunnen mensen met vraag naar je product of dienst je online goed vinden. Hierdoor krijg je meer bezoekers op je website, wat weer zorgt voor meer leads. Meer leads, betekent meer omzet. We gaan in deze column kort in op hoe je jouw website kunt optimaliseren aan de hand van zoekmachine-optimalisatie.

Kenza Zanifi. (Foto: aangeleverd)

 

SEO focust zich op de organische ranking in Google. In het kort kun je jouw website aan de hand van SEO via drie pijlers optimaliseren genaamd: websitetechniek, on-site content en autoriteit. Merk je dat je concurrenten vaak in de bovenste zoekresultaten te vinden zijn? Dan kan een klein beetje afkijken, zeker geen kwaad. Wij nemen je kort mee in dit proces.

 

Creatieve blogonderwerpen

Vele mensen zoeken online naar de oplossing voor een probleem of vraagstuk. Door informatieve blogs op je website te plaatsen help je de gebruiker in deze online zoektocht. Daarnaast is er een grote kans dat de lezer door de goede informatie geïnteresseerd raakt in je product of dienst. Door eerst te kijken waar je concurrenten over schrijven en welke zoekwoorden ze gebruiken, kun je snel en eenvoudig aflezen welke onderwerpen je kunt gebruiken.

 

Zoekwoorden optimalisatie

Elke pagina op je website kan op meerdere zoekwoorden worden gevonden. Heb je pagina’s die nog niet goed ranken in Google? Dan is het interessant om de onderwerpen van deze pagina’s te bekijken bij je concurrenten. Hierdoor kun je zoekwoorden ontdekken die van toepassing zijn voor jouw specifieke pagina’s. Om er zeker van te zijn dat deze zoekwoorden ook daadwerkelijk een goed zoekvolume hebben dient er zoekwoordenonderzoek uitgevoerd te worden. Wij, S&S Online Marketing, bieden je een gratis zoekwoordenanalyse aan, stuur hiervoor een e-mail naar analyse@sensmarketing.nl. Voeg vervolgens deze zoekwoorden toe aan je content en de titel koppen om je pagina’s te optimaliseren.

 

Inspiratie voor content

Heb je een lijst met relevante zoekwoorden en onderwerpen? Dan moet je kiezen waar je exact over gaat schrijven. Ook voor deze inspiratie kun je bij je concurrenten terecht. Door de zoekopdracht in te typen in Google krijg je een overzicht van de beste resultaten. Bekijk hiervan de top vijf en focus hierbij op de kwaliteit en kwantiteit van de content. Focus daarnaast op de leesbaarheid, de opmaak en de foto’s. Heeft de concurrent kwalitatieve content, maar geen mooie opmaak? Dan kun je hier zelf wel aandacht aan besteden! Geeft de concurrent 5 tips? Dan raden wij aan om een artikel te schrijven met 10 tips.

 

Dat was het voor deze keer. De volgende keer komt een van onze andere experts aan het woord. Bent u geïnteresseerd in zijn of haar verhaal? Houd dan onze columns in de gaten.

 

Kenza Zanifi
SEO Specialist SenS Online Solutions

 

Artikel geplaatst op: 16 april 2020 - 14:53

Gerelateerd

Delen