Nik Smit - Toerisme in Almere: 'think big'

Groot denken. Dat was de boodschap van Jos Vranken, directeur van het NBTC ofwel 'Holland Marketing'.

In zijn inspirerende betoog tijdens onze partnerbijeenkomst. En ik ben het daar roerend mee eens. Almere is nog jong met een bescheiden aanbod in toerisme, maar het wordt wel steeds duidelijker dat daar grote kansen lilggen. Acht jaar geleden al, toen ik een groep Engelse reis-journalisten mocht rondleiden in de stad, viel hun mond open van verbazing. Van de prachtige natuur waar we doorheen fietsten, de spectaculaire architectuur in het Centrum, en vooral: dat ze vanaf het sloepje waarmee we op de Noorderplassen voeren gewoon letterlijk de torens van Amsterdam zagen liggen. De oprechte verbazing in hun blik toen ik ze vertelde dat er (toen nog) maar 3 hotels waren in Almere sprak boekdelen. De mooiste uitspraak: 'What a wonderful place! How do you keep the people out!?'

We hebben als Almere een prachtige ligging in de Metropoolregio, met water en natuur te over. Het Van der Valk Hotel draait sinds dag één als een tierelier. De Bierfabriek waar onze bijeenkomst was is pas een paar weken open en het is nu al dringen om een tafel te reserveren. Ik denk dat Almere op een kantelpunt staat. Klaar om ontdekt te worden door het grote publiek. En daarbij moeten we niet te klein denken. De Floriade gaat de stad internationaal enomr veel exposure geven en honderdduizenden toeristen een 'reason to travel'. Is de stad er klaar voor om daar optimaal van te proiteren Er komt een enorme school vissen op ons af. We moeten echt gaan zorgen dat we onze visnetten in gereedheid brengen. 

 

Maar voor nu: een fantastisch toeristisch seizoen gewenst!

 

Nik Smit
Directeur Almere City Marketing

Artikel geplaatst op: 02 mei 2017 - 06:26

Gerelateerd

Delen

Er zijn nog geen reacties

Plaats je reactie: