Bert Gijsberts - Why tell me why

Wat ik doe bij de Floriade, wordt me wel eens gevraagd. Dat kan ik zeker uitleggen, maar graag vertel ik daar nog wat bij.


Veel ondernemers hebben op hun prikbord (of in hun hoofd geprent) de gouden cirkel van Simon Sinek. Vaak kunnen bedrijven en organisaties namelijk vertellen WAT ze doen, de buitenste cirkel. HOE ze dat doet is ook niet ingewikkeld, de tweede cirkel. Maar je wordt pas geraakt door de kern. Het WAAROM. De drive, de missie en het onderscheidend vermogen. Komt ‘ie.
Floriade Almere 2022 is voor Almere, Flevoland en heel Nederland een gouden kans om de innovatiekracht van stad en regio samen met het bedrijfsleven aan de wereld te tonen. Ze noemen ons in het buitenland al de Crazy Dutch! Niet omdat we raar zijn, maar omdat we tot waanzinnige uitvindingen en producten komen op het gebied van voedsel, groen, duurzaamheid en gezondheid. Dat gecombineerd met een indrukwekkend Arboretum (geweldig groen waar je in 2022 doorheen wandelt) en attracties waar je mag proeven, aanraken en testen én mooie attracties maakt dat het NBTC (Nederlands Bureau voor Toerisme) 2022 al heeft uitgeroepen tot het jaar van de Floriade. Daar wil je toch bij zijn als burger of bedrijf?
Zelf mag ik mij als oud Almeers groenondernemer en branchebestuurder wel een Floriadekenner noemen. Als investeerder, maar ook als bestuurder was ik betrokken bij de innovatieve groene inzendingen op de Floriade's Haarlemmermeer en Venlo. Daarmee ken ik de kansen voor het regionale en landelijke bedrijfsleven. Nog regematig spreek ik ondernemers uit Venlo die de Floriade als boost hebben ervaren. “We zouden het zo weer doen”, is hun korte maar krachtige analyse.
De komende jaren zullen de zichtbare activiteiten op de prachtlocatie toenemen.
Om de vele kansen tastbaar te maken is het in beeld brengen voor ondernemers van vraag en aanbod en de wijze van aanbesteden belangrijk. Daarvoor is de VBA Floriadekring opgericht, samen met de Flevolandse bedrijvenkringen en VNO NCW , als centrale verbinding tussen de Floriade organisatie en het regionale bedrijfsleven. Mijn rol als programmamanager Floriade Bedrijfsleven is het zijn van de "bruggenbouwer".
Deze Floriade zal ook veel meer business to business events gaan bieden dan de vorige. Daarvoor komt er een Floriade Business Club waarvan u als ondernemer lid kan worden om ook nationale en internationale relaties op te bouwen vanuit uw Floriade betrokkenheid. Wij gaan in Almere samen met u de Floriade tot een groot succes maken op een uniek wereldtoneel. Binnenkort koffie? Waarom hoef ik u niet meer te vertellen...
Bert Gijsberts

Artikel geplaatst op: 02 maart 2017 - 06:05

Gerelateerd

Delen

Er zijn nog geen reacties

Plaats je reactie: