Almere Marktonderzoek Advies (AMA) levert altijd maatwerk

“Wij bewijzen voortdurend dat een gedegen marktonderzoek echt geen 10.000 euro hoeft te kosten. Vanaf 1.000 euro is er echt al heel veel mogelijk. En zo’n gedegen onderzoek geeft ondernemers antwoord op belangrijke vragen. Bijvoorbeeld: ‘waar vind ik mijn klanten?’. Juist in deze lastige crisistijd is het dus een zeer verstandige investering.”

Het AMA-team: Roely Graman, Carina van der Koogh, Dounia Ramnathsing en Laura van Munster. Aan het bedrijf zijn circa 30 interviewers verbonden. Ook heeft AMA een eigen callcenter van waaruit het telefonisch onderzoek wordt uitgevoerd. (Foto’s: Fred Rotgans)


Directeur Roely Graman van Almere Marktonderzoek Advies (kortweg AMA) kent het klappen van de zweep: al ruim 15 jaar lang schakelen bedrijven, overheden en instellingen het Almeerse bureau in voor hun marktonderzoek (zie kader). ‘Meten is weten’, haalt Graman het bekende cliché uit de kast. “Maar het is een cliché omdat het waar is. Door de juiste vragen te stellen krijg je antwoord op vragen als ‘waarom stagneert het aantal uitgebrachte offertes?’, ‘hoe kunnen we ons onderscheiden?‘, is de dienstverlening naar de verwachting van de klant?’.”
Want juist het stellen van de juiste vragen is het vakmanschap dat AMA tot in de puntjes beheerst. “Iedereen kan tegenwoordig online zelf een enquête opstellen”, weet Graman. “Wij staan er wel eens versteld van hoeveel slechte vragen er gesteld worden. Dan krijg je dus wel antwoorden, maar niet de gegevens die je verder kunnen helpen. Je hebt je klanten dus onnodig lastig gevallen. Terwijl diezelfde klanten je met de goede vragen juist exact kunnen vertellen of bijvoorbeeld je dienstverlening naar behoren is. Ze kunnen ook vertellen om welke redenen ze juist voor jouw bedrijf kiezen. Dat is zeer relevante informatie waarmee je als bedrijf ook weer nieuwe klanten kunt benaderen.”

Kwaliteit


Het toont het vakmanschap en de kwaliteit die AMA al meer dan 15 jaar kenmerkt. “We geven altijd objectief, nauwkeurig en glashelder antwoord op marketing- en managementvragen”, zegt Graman stellig. “Daarmee hebben we onze goede naam opgebouwd. En die filosofie zullen we ook de komende 15 jaar volgen.”
Die filosofie was het stokpaardje van Ruud Graman, de mede-oprichter en directeur van AMA die op 4 juli van dit jaar overleed. Zijn dood wierp een schaduw over het feestjaar waarin het bedrijf het derde lustrum vierde. Maar de filosofie van Ruud Graman blijft altijd levend binnen de organisatie. Daar is ook Carina van der Koogh van overtuigd. In het bijzijn van de toen al zieke Ruud werd zij in november 2012 benoemd tot mede directeur/eigenaar. De jonge vakvrouw werkt al sinds 2007 bij AMA. “Ze is in elke vezel doordrongen van onze aanpak”, merkt Roely Graman. Haar leeftijd is een meerwaarde. We hebben nu twee generaties onderzoekers in dit bureau. Carina is samen met haar collega’s goed op de hoogte van de nieuwste methodes en ontwikkelingen in de markt. De continuïteit van AMA is daardoor gewaarborgd.”
Dat is goed nieuws voor de opdrachtgevers die al jaren vertrouwen op de deskundigheid van AMA. Want AMA biedt een breed scala van onderzoeksmethodes. Zo laat Omroep Flevoland regelmatig een quickscan uitvoeren naar aanleiding van een actueel onderwerp in het nieuws, terwijl de gemeente Almere AMA juist het continue-onderzoek naar klanttevredenheid laat doen. Bij AMA kan het allemaal. De eerste intake en de offerte zijn altijd vrijblijvend. Want alleen op die manier is maatwerk te leveren.

Almere Marktonderzoek Advies

Edvard Munchweg 18
1328 MA ALMERE
info@almeremarktonderzoek.nl
www.almeremarktonderzoek.nl
036-5372814

Carina van der Koogh

Carina van der Koogh begon in 2007 als oproepkracht bij AMA. In 2011 werd de talentvolle medewerkster benoemd tot projectmanager en in november 2012 tot mede directeur/aandeelhouder. Ze heeft naast haar opleiding HBO Vrijetijdsmanagement ook NIMA B consumentenmarketing afgerond. “En het interne opleidingstraject van AMA”, aldus Van der Koogh. “Die praktijkervaring en bedrijfsfilosofie past bijzonder goed bij mij.”
AMA is onder meer gespecialiseerd in:
- Evenementenmonitor
- Online onderzoek
- Kwaliteitsmetingen
- Klanttevredenheidsonderzoek
- Producttest
- Deskresearch
- Mystery Visit
- Multimethode onderzoeken
- Veiligheidsmonitor

Wat klanten zeggen

“De opgestelde rapporten en conclusies boden ons voldoende handvatten voor het verder uitstippelen van beleid en het bepalen van de volgende stappen.”

Gemeente Goes


“Wij zijn zeer tevreden over de dienstverlening, de kwalitatieve ondersteuning in de voorbereiding maar ook bij de oplevering van onderzoeken”

NS


“Door haar flexibiliteit, snelheid, kritische blik en no-nonsense houding is AMA een zeer prettige partner om mee samen te werken.”

NS Retailbedrijven/ Servex

 

Artikel geplaatst op: 19 december 2013 - 17:42

Gerelateerd

Delen