Brasserie Bakboord is meer dan zakenrestaurant

Wim en Angelique Koemeester bewijzen al jaren vakmanschap

Eerst maar eens een misverstand uit de wereld helpen: Brasserie Bakboord is niet per definitie een zakenrestaurant. Uitbaters Wim en Angelique Koemeester kiezen voor gastvrijheid, gepaard aan persoonlijke aandacht en uitmuntende kwaliteit. Dat Bakboord vanuit die insteek uitermate geschikt is voor zakelijke afspraken, is in de loop der jaren gebleken.
Het etablissement aan de Veerkade 10 in Haven werd in 2008 en 2010 zelfs gekozen tot beste zakenrestaurant van Almere. “Maar dit jaar stonden we bij Sky Radio/IENS ook in de Top 5 bij de verkiezing vanhet mooiste terras”, zegt Angelique Koemeester. Het geeft precies de filosofie van Brasserie Bakboord aan. “Kwaliteit en gastvrijheid staan altijd voorop. Wie hier eenmaal gegeten heeft, weet precies wat we bedoelen. Sinds we in 2000 onze deuren openden is er een vaste gastenkring die zeer regelmatig terugkeert. In al die jaren hebben we op dat gebied een goede naam opgebouwd. We hebben gasten uit de wijde regio.”
Dat ook zakenlieden er regelmatig terugkeren, is dan ook niet verwonderlijk. “Ze weten dat ze hier op niveau kunnen vergaderen, lunchen of dineren en dat de kwaliteit niet ter discussie staat”, legt Koemeester uit. “Daarnaast leveren we maatwerk. Van snelle lunch tot uitgebreid diner. We werken met groepen tot 100 personen, maar we hebben ook twee zaaltjes waar we groepen tot 25 personen kunnen bedienen. Eén van die zaaltjes wordt iedere maand een keer gereserveerd door een gast die er met twee personen gebruik van maakt. Die praten elkaar dan ongestoord bij met de eigen papierwinkel lekker op tafel. Zakelijke gasten krijgen één medewerker als aanspreekpunt. Die neemt pas afscheid als de gast tevreden het pand verlaat. Dat is die persoonlijke aandacht die we koesteren. Daarnaast kunnen we veel extra’s bieden. Zo zijn de twee vergaderruimtes voorzien van alle benodigde faciliteiten, waaronder een snelle glasvezelverbinding. Het is ook mogelijk om een zakelijk arrangement te boeken. Bijvoorbeeld een vergadering, gecombineerd met lunch. Maar gasten kunnen uiteraard ook terecht in het restaurant zelf of op één van de drie terrassen met een adembenemend uitzicht op het Gooimeer.”


Privé


Niet zelden keren zakelijke gasten bij Bakboord terug om in privésfeer te dineren. “Dat geeft nog maar eens aan hoe breed we georiënteerd zijn en hoe belangrijk persoonlijke aandacht is. Niet voor niets zijn we al meer dan twintig jaar actief in Almere. We begonnen met restaurant Bestevaer aan de Havenkom. Op deze locatie hebben we met Brasserie Bakboord inmiddels een brigade van twintig gediplomeerde medewerkers. Bij ieder gerecht geven onze vinologen wijnadvies en de koks werken ambachtelijk: alles wordt in de eigen keuken bereid.”
En daarmee moet ook het laatste misverstand uit de weg worden geruimd. Brasserie Bakboord is allesbehalve een duur restaurant. Koemeester: “de prijs-kwaliteitverhouding is formidabel. In alle restaurantgidsen scoren we op dat aspect bijzonder goed. Een seizoensmenu van vier gangen is verkrijgbaar vanaf 42 euro en een lunchmenu van twee gangen is er al vanaf 28 euro. Overigens hebben we natuurlijk ook een kleine kaart. Brasserie Bakboord is zeven dagen per week vanaf 11.00 uur geopend. De keuken is continue in bedrijf van 12.00 tot 21.00 uur. “We willen zowel de late gebruikers van de lunch als de vroege dinergast kunnen bedienen. Dat is de service die we willen bieden”, aldus Koemeester. “Almere is de laatste jaren bijzonder hard gegroeid. Veel nieuwe inwoners zijn wellicht nog niet bekend met Brasserie Bakboord. We willen graag met ze kennismaken. En parkeren voor de deur is gratis.”

Brasserie Bakboord


Veerkade 10
1357 PK Almere Haven
036-5404040
www.brasseriebakboord.nl
info@brasseriebakboord.nl
IN KADER

Duurzaam dineren


Brasserie Bakboord richt zich steeds nadrukkelijker op maatschappelijk verantwoord ondernemen. Op de onafhankelijke website IENS scoort de brasserie 56%. Deze goede score is vooral te danken aan het gebruik van biologische en fair-trade producten en de aandacht voor dierenwelzijn bij het inkopen van vlees en het gebruik van vis uit de groene kolom van de visvijver. Daarnaast biedt Bakboord vegetarische gerechten aan en wordt voedselverspilling voorkomen. Ook wordt de CO2-uitstoot gecompenseerd. De bediening licht de gast actief in voor over de duurzame acties. Het komende half jaar wil Bakboord het Duurzaam Dineren verder intensiveren.

Artikel geplaatst op: 06 september 2012 - 09:18

Gerelateerd

Delen