iPad Pro reddingsboei voor tablets?

Forrester Research kwam vlak voor de zomer met een onderzoeksresultaten omtrent tablets. Wat blijkt: de verkoop van tablets neemt af, maar wellicht dat de iPad Pro een reddingsboei kan zijn. Deze tablet is gericht op de zakelijke markt. En volgens Forrester Research is op dat terrein winst te boeken.


In het eerste kwartaal van dit jaar werden 12,6 miljoen iPads verkocht. Dat klinkt indrukwekkend, maar niet voor die firma Apple. Die keek naar de cijfers van 2014 en constateerde een afname van ongeveer 4 miljoen exemplaren. Dat is natuurlijk verontrustend veel.
Volgens Forrester Research is de rek eruit bij tablets. In tegenstelling tot smartphones heeft een tablet nauwelijks enige status. Er zijn ook geen acties waarbij consumenten na een x-aantal maanden een nieuwe tablet kunnen aanschaffen. In de zakelijke wereld is echter nog ruimte voor groei. Alhoewel de laptop nog verreweg het meest gebruikt wordt in de zakenwereld, is de tablet in opkomst.
Kenners verwachten dat Apple daarom eind dit jaar, hooguit volgend jaar met de iPad Pro komt. Die tablet is speciaal voor de zakelijke markt bestemd. Zo is het mogelijk om een muis, stylus en zelfs toetsenbord op het apparaat aan te sluiten. Insiders vermoeden dat de iPad Pro een schermformaat van 12 inch krijgt. Apple zelf heeft al laten weten dat in operatingsystem iOS9 de mogelijkheid komt om twee apps naast elkaar te gebruiken in splitscreen-modus.

Artikel geplaatst op: 03 augustus 2015 - 13:27

Gerelateerd

Delen

Er zijn nog geen reacties

Plaats je reactie: